Category: jfggttdz

Beta Glass Company (BETAGL.ng) 2014 Annual Report

first_imgBeta Glass Company (BETAGL.ng) listed on the Nigerian Stock Exchange under the Industrial holding sector has released it’s 2014 annual report.For more information about Beta Glass Company (BETAGL.ng) reports, abridged reports, interim earnings results and earnings presentations, visit the Beta Glass Company (BETAGL.ng) company page on AfricanFinancials.Document: Beta Glass Company (BETAGL.ng)  2014 annual report.Company ProfileBeta Glass Company Plc manufactures, distributes and sells glassware for the local market in Nigeria and for international export. The company supplies glass bottles and containers to the soft drinks, wine and spirits, pharmaceutical and cosmetic sectors in Nigeria as well as exports to Benin, Burkina Faso, Cameroon, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Liberia, Mauritius, Senegal, Sierra Leone and Togo. Beta Glass Company has manufacturing plants in Agbara Ogun state and in Ughelli Delta state. The company is a subsidiary of Frigoglass Industries Nigeria Plc. Its head office is in Lagos, Nigeria. Beta Glass Company Plc is listed on the Nigerian Stock Exchangelast_img read more

Read More

What does Brexit mean for your favourite stock’s share price in 2020?

first_img Renowned stock-picker Mark Rogers and his analyst team at The Motley Fool UK have named 6 shares that they believe UK investors should consider buying NOW.So if you’re looking for more stock ideas to try and best position your portfolio today, then it might be a good day for you. Because we’re offering a full 33% off your first year of membership to our flagship share-tipping service, backed by our ‘no quibbles’ 30-day subscription fee refund guarantee. Jonathan Smith | Monday, 6th January, 2020 What does Brexit mean for your favourite stock’s share price in 2020? Enter Your Email Address Our 6 ‘Best Buys Now’ Shares “This Stock Could Be Like Buying Amazon in 1997” Click here to claim your copy now — and we’ll tell you the name of this Top US Share… free of charge! See all posts by Jonathan Smithcenter_img I’m sure you’ll agree that’s quite the statement from Motley Fool Co-Founder Tom Gardner.But since our US analyst team first recommended shares in this unique tech stock back in 2016, the value has soared.What’s more, we firmly believe there’s still plenty of upside in its future. In fact, even throughout the current coronavirus crisis, its performance has been beating Wall St expectations.And right now, we’re giving you a chance to discover exactly what has got our analysts all fired up about this niche industry phenomenon, in our FREE special report, A Top US Share From The Motley Fool. Simply click below to discover how you can take advantage of this. I would like to receive emails from you about product information and offers from The Fool and its business partners. Each of these emails will provide a link to unsubscribe from future emails. More information about how The Fool collects, stores, and handles personal data is available in its Privacy Statement. Image source: Getty Images If you hoped that as we start 2020, we could all forget about Brexit, you’re going to be disappointed! A new year yes, but still a lot of work to be done before the last few years of dysfunctional European/UK relations can be consigned to history. The news flow on Brexit dropped off over the holiday period, so it’s worth recapping where we’re at and the financial market reactions.5G is here – and shares of this ‘sleeping giant’ could be a great way for you to potentially profit!According to one leading industry firm, the 5G boom could create a global industry worth US$12.3 TRILLION out of thin air…And if you click here we’ll show you something that could be key to unlocking 5G’s full potential…Following the Conservative Party’s general election victory on December 12, its huge majority enabled it to bring the Withdrawal Bill back to the House of Commons in late December and see it passed. So what happens next?In short, quite a lot. Yes, the UK will ‘leave’ the EU at the end of the month, but we now move into the transition phase that lasts until the end of the year… and no further, it seems. In the bill that was voted for, PM Johnson ruled out any extension to the negotiating period to agree new trade deals.Therefore, in theory, the UK could be without any trade deal with the EU at the end of December, something which would be seen as bad for business and, of course, for shares.Yet FTSE 100 and FTSE 250 share prices have reacted positively to the breakthrough in Brexit thus far. Taking a look at the FTSE 100 index price for December, it was at 7,273 on election day and rallied to finish the year at 7,542, a gain of 3.7%.What should we expect for 2020?Depending on your portfolio and what your favourite stocks are, you could see out-performance thanks to Brexit this year. But this depends on which way the trade talks swing, and which sectors stand to gain or lose the most as a result.For example, there has been a lot of chatter about financial passporting rights for banks and the freedom (or lack of it) that they might have as part of any trade deal. If we do see access to the single market being granted for these financial institutions, expect to see banks such as Barclays enjoying a strong uplift.A flip side example can be seen with the pharmaceutical industry. Trade deals may involve EU-funded grants and research initiatives being cut. Along with this, there could be higher costs to get drugs to the UK depending on ease of access at the borders. Firms such as AstraZeneca could see volatility in their share prices as a result of this.Where does this leave your portfolio? In uncertain territory! Overall, it appears that 2020 will still see a lot of volatility for financial markets due to Brexit. With the focus now shifting from a deal within Westminster to a trade deal with Europe and beyond, the year will be business-focused and there are bound to be plenty of sensational business-linked headlines to scare (or delight) us.But despite the ‘interesting times’ we live in, my advice is the same as it would be in more boring times: if you research companies for your watchlist and find solid businesses in which you really believe, short-term volatility could be an opportunity to buy-in at an affordable price and then hold for the long term. Jonathan Smith does not own shares in any company mentioned. The Motley Fool UK has recommended AstraZeneca and Barclays. Views expressed on the companies mentioned in this article are those of the writer and therefore may differ from the official recommendations we make in our subscription services such as Share Advisor, Hidden Winners and Pro. Here at The Motley Fool we believe that considering a diverse range of insights makes us better investors.last_img read more

Read More

Rainbow Cup set for North v South final

first_imgLATEST RUGBY WORLD MAGAZINE SUBSCRIPTION DEALS Rainbow Cup set for North v South finalThe best South African franchise is set to take on the top-placed team in the Guinness Pro14 Rainbow Cup in a North v South final.The Rainbow Cup has been operating as a dual tournament – Rainbow Cup SA and Pro14 Rainbow Cup – since the South African franchises were not given permission to travel.However, organisers hope the Rainbow Cup can culminate in a North v South final on Saturday 19 June at a venue in Europe. A Pro14 statement read: “Planning is now at an advanced stage and all written approvals are expected imminently for the game to take place at a European venue.“At this stage in the process it was important for teams, their fans, broadcasters and sponsors to hear of these developments ahead of this weekend’s Rainbow Cup games in Europe and South Africa.“The northern representative in the final shall be the team who finishes first in the table among the 12 teams in the Guinness Pro14 Rainbow Cup while the southern representative shall be the side who ranks first in the Rainbow Cup SA competition.”After two rounds, the Sharks top the South African table ahead of the Bulls, with winless Stormers and Lions meeting this weekend.Munster and Benetton are the only Pro14 teams to win their opening two Rainbow Cup matches.More details on the final are expected to be announced next week. Munster won their first two Pro14 Rainbow Cup matches (Sportsfile/Getty Images) Plans for top South African franchise to take on team ranked first in Pro14 Rainbow Cup at European venue It would feature the leading South African franchise – one of Bulls, Lions, Sharks and Stormers – against the team ranked top of the table in the European competition, which features Irish provinces Connacht, Leinster, Munster and Ulster, Italian sides Benetton and Zebre, Scottish clubs Edinburgh and Glasgow as well as Welsh regions Cardiff, Dragons, Ospreys and Scarlets.Related: Guinness Pro14 Rainbow Cup & Rainbow Cup SA fixtures Can’t get to the shops? You can download the digital edition of Rugby World straight to your tablet or subscribe to the print edition to get the magazine delivered to your door.Follow Rugby World on Facebook, Instagram and Twitter.last_img read more

Read More

£5 million Community Investment Fund launched

first_img£5 million Community Investment Fund launched AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Howard Lake | 8 May 2006 | News  30 total views,  1 views today AddThis Sharing ButtonsShare to TwitterTwitterShare to FacebookFacebookShare to LinkedInLinkedInShare to EmailEmailShare to WhatsAppWhatsAppShare to MessengerMessengerShare to MoreAddThis Tagged with: Irelandcenter_img Applications are sought from groups operating at a sub-regional or multi-neighbourhood level, which support smaller local community groups in their efforts to tackle disadvantage and build better relationships within and between communities.Requests for Guidance Notes and application forms should be made to Una Gilmore of DSD’s Voluntary and Community Unit on 028 9082 9430 or [email protected] Application forms and Guidance Notes can be requested from DSD’s Voluntary and Community Unit and must be returned by Thursday 8th June at 4.00pm. About Howard Lake Howard Lake is a digital fundraising entrepreneur. Publisher of UK Fundraising, the world’s first web resource for professional fundraisers, since 1994. Trainer and consultant in digital fundraising. Founder of Fundraising Camp and co-founder of GoodJobs.org.uk. Researching massive growth in giving. A new fund to strengthen communities and support local publicly-funded services has been launched in Northern Ireland. Social Development Minister David Hanson said that the Community Investment Fund would contribute to building a more stable society by providing £5m to cover the period until March 2009.The Fund, established in ‘Positive Steps’, the Government’s response to the Task Force report on Resourcing the Voluntary and Community Sector, aims to support longer term community development via funding towards essential staff salaries and key overhead costs. The initial allocation of the Fund will offer £5m towards core costs for community development organisations between April 2006 and March 2009.The Minister said the initiative is about providing a stable basis for funding community development activity and will enable a strategic, longer-term approach to be taken to making local communities stronger.This represents a further significant commitment on the part of my Department to providing local people and community groups with the tools to help themselves and will bring about real benefits on the ground, Mr Hanson said. Advertisementlast_img read more

Read More

Not forgotten – Andy Lopez, presente!

first_imgSanta Rosa, Calif. — Several hundred people rallied and marched here on June 7, which would have been the week of Andy Lopez’s 14th birthday. Young Lopez was shot and killed on Oct. 22, 2013, by Sonoma County Sheriff’s Deputy Erick Gelhaus for holding a toy rifle in a field near his home.The march was led by the Danza Azteca Coyolxauqui plus contingents from Andy’s Youth and the Windsor Bloco Youth Ensemble. Supporters came all the way from Los Angeles, Fresno and Oakland to demand a just response to the youth’s killing.Dennis Bone, program director of the Windsor Bloco Youth Ensemble, described his feeling about “that day Andy was just being a kid” when he was carrying a toy gun. “You can’t judge how a 13-year-old acts and treat them like an adult.  At Windsor Bloco, kids can be kids, we respect and honor that. Andy’s life should not have ended that way.”FacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thisFacebookTwitterWhatsAppEmailPrintMoreShare thislast_img read more

Read More

DuPont Pioneer Agronomy Reports Return in Time to Assess Wheat Freeze…

first_imgHome Indiana Agriculture News DuPont Pioneer Agronomy Reports Return in Time to Assess Wheat Freeze Damage Facebook Twitter SHARE By Gary Truitt – Mar 27, 2017 DuPont Pioneer Agronomy Reports Return in Time to Assess Wheat Freeze DamageDan EmmertThey are back again on Hoosier Ag Today: the DuPont Pioneer agronomy updates. Again this growing season, HAT will be talking each week with DuPont Pioneer agronomists around the state, checking on crop and soil conditions. This year there will be two different updates each week. These will be broadcast on Tuesday and Thursday on HAT radio stations and on this web site.We are starting in SW Indiana with Dan Emmert who told HAT the wheat is running about 2 weeks ahead of schedule, “The problem is that when the wheat is jointed the growing point is above ground and vulnerable to freeze damage.” That is just what happened last week as overnight lows dipped into the mid-20s. Emmert says there has been damage, ”The fields I have been in have shown some damage, but not a total loss.“ He recommended that growers check each field and several locations within each field. “The freeze damage was spotty and may have been worse with in sandy soils or fields with 15 inch rows,” said Emmert. He added that more damage may become evident as the crop develops of the next few weeks.    Tips on assessing wheat damage can be found in the full report.Listen to the complete update here:Listen to the complete update here: Previous articleACE 2017 DC fly-in promotes RVP relief, RFS supportNext articleDespite Pollinator Concerns, Indiana Honey Production on the Rise Gary Truitt SHARE Facebook Twitter DuPont Pioneer Agronomy Reports Return in Time to Assess Wheat Freeze Damagelast_img read more

Read More

Ruling party threat to press freedom in Iraqi Kurdistan

first_img News News Receive email alerts RSF_en December 28, 2020 Find out more The Kurdistan Democratic Party (KDP), which is headed by the president of the Kurdistan Regional Government, Massoud Barzani, has been waging a hate campaign for the past week against Lvin Magazine, accusing it of besmirching the memory of Barzani’s father, the late Kurdish nationalist leader Mullah Mostafa Barzani.The KDP’s supporters are on the warpath and are threatening all sorts of terrible things if they do not get a public apology. The KDP has also brought a libel action against Rojname, an opposition weekly, over an article accusing the party of corruption.“Both of these cases pose a very disturbing threat to press freedom in Iraqi Kurdistan,” Reporters Without Borders said. “There are many red lines that journalists must not try to cross, there are many subjects that are off-limits and Mostafa Barzani, an historic figure, is clearly one of them. We are extremely worried, especially by the death threats that have been made against Lvin’s journalists. Two journalists have already been murdered in the past two years.”The press freedom organisation added: “We appeal for calm. The KDP’s leaders must accept that they have a duty to talk sense into their supporters or else the situation will get out of control. The regional government also has a duty to protect journalists working in Iraqi Kurdistan. Politicians must learn to distinguish between defamation and criticism. And the lawsuit against Rojname is absurd. Would the KDP dare to sue the New York Times, which the first to report what Rojname reported?” News News Raid on Hawdam Magazine Gunmen went to the headquarters of the newspaper Hawdam in Erbil on 31 July claiming they had been authorised to carry out a search. “But they were unable to show us the authorisation,” editor Rekan Sabah said. The newspaper reportedly supports Turkey’s outlawed Kurdistan Workers Party (PKK). Follow the news on Iraq August 10, 2010 – Updated on January 20, 2016 Ruling party threat to press freedom in Iraqi Kurdistan Iraq : Wave of arrests of journalists covering protests in Iraqi Kurdistan IraqMiddle East – North Africa KDP sues Rojname over smuggling allegations A report published in Rojname on 20 July accused the KDP and its ruling coalition partner, the Patriotic Union of Kurdistan (PUK), of helping to smuggle refined petroleum products into Iran in violation of the international sanctions imposed on the Islamic Republic by the UN Security Council. The article accused the KDP and PUK of collecting 250,000 dollars a month each in kickbacks.The KDP sued Rojname for 1 billion dollars in damages on 25 July and demanded its closure. “This lawsuit is one more example of the KDP’s attempts to gag independent and opposition journalists,” Rojname editor Azad Chalak told Reporters Without Borders. “The authorities do not want other voices to make themselves heard, especially when they expose the authoritarian system’s inner workings and corruption.”“We have all the documents to prove what is said in the article,” Chalak added. “There can be no doubt about the fact that we are going to win.” The allegations that the PUK and KDP were collecting kickbacks from the contraband in petroleum products was first reported by the New York Times in its 8 July issue.The amount of damages demanded is the biggest in the history of lawsuits against news media anywhere in Iraq, including Kurdistan. The 2007 press law in force in Iraqi Kurdistan does not allow a court to close down a news media and limits the amount of damages that can be demanded to 3 million dinars. But the KDP asked for Rojname to be tried under the 1969 Iraqi criminal code.The trial, which Chalak regards as highly political, opened on 8 August in Erbil but Rojname’s lawyers would rather the case were heard in Sulaymaniyah where the newspaper is based. “We have doubts about the independence of the courts in Erbil,” Chalak said. “In Erbil, judges cannot issue a ruling without getting a green light from the KDP first. A trial of this kind cannot for one moment be regarded as fair. If it is held in Erbil, we will fear for our lives. We have asked for the case to be moved to Sulaymaniyah.”The court’s decision on where the case should be tried is due to be issued on 23 August. The KDP is meanwhile reportedly pressuring the court to impose a travel ban on Chalak and the journalist who wrote the article, Sirwan Rasheed.Launched in 2007 by the company Wisha, Rojname is nowadays the main mouthpiece of the opposition Movement for Change. to go further February 15, 2021 Find out more IraqMiddle East – North Africa Three jailed reporters charged with “undermining national security” Organisation Hate campaign against Lvin over article criticising historic figure The offending article in Lvin Magazine, published on 1 August, consisted of an interview with a student, Irfan Qani’ Fard, who is currently preparing a thesis at Harvard University on modern Kurdish history. In the interview, Fard criticised Mostafa Barzani, one of the earliest leaders of the KDP and a dominant figure on the Kurdish political stage until his death in 1979.Fard said his research into British and US archives showed that Mostafa Barzani, when commander of the army of the Republic of Mahabad, a short-lived Kurdish political entity founded in December 1945, was encouraged by the British to help bring down the republic and betray its president, Qazi Muhammad, who was hanged by Iranian troops in 1946 when they recovered the region after a Soviet withdrawal.Fard also said his research showed that it was the Iranian intelligence services that placed Mostafa Barzani at the head of a Kurdish revolution in 1961.The publication of the interview triggered a wave of attacks on the newspaper and its staff that has grown in virulence.The newspaper’s editor, Ahmed Mira, told Reporters Without Borders: “Lvin Magazine interviewed the student in a neutral and professional manner. The staff is in no way responsible for the comments this historian made during the interview. Soon after its publication, Lvin and its journalists were the target of serious direct and indirect threats from the KDP. The attacks took various forms. They included death threats. They promised to make us pay.”Leaflets attacking Lvin and its journalists began being distributed by party supporters on the streets of Erbil and Sulaymaniyah. The KDP daily newspaper Khabat ran a similar message the next day with explicit threats against Lvin’s staff (see copies of these threatening messages).Pro-KDP mullahs publicly attacked Lvin and its journalists in their Friday sermons on 5 August, accusing them of blasphemy against Islam and urging the population to demonstrate against the newspaper. Some even called for physical attacks on its staff.“All these threats were made because we published an interview in which a researcher dared to criticise what the official version of Kurdish history has to say about Mullah Mostafa Barzani,” said Mira, who added that Lvin’s journalists had ceased to be protected by the Kurdish Regional Government (KRG) despite being citizens of Iraqi Kurdistan.Mira announced on 8 August that he had filed a complaint against Massoud Barzani as KRG president and as leader of the KDP because of the murderous appeals issued by KDP organisations and media. Help by sharing this information RSF’s 2020 Round-up: 50 journalists killed, two-thirds in countries “at peace” December 16, 2020 Find out morelast_img read more

Read More

RSF condemns violent attack on Buenos Aires daily

first_imgNews to go further ArgentinaAmericas Condemning abuses Violence ArgentinaAmericas Condemning abuses Violence After forcing their way into the building, the intruders destroyed most of the newspaper’s installations and equipment. According to witnesses, there were police officers outside the building when the attack took place but the three newspaper employees who were there at the time say the police did not intervene.The group of intruders reportedly included Mariano Martínez Rojas, a businessman who claims to be the newspaper’s current owner.El Tiempo Argentino was owned until recently by a company called Grupo 23, which stopped paying the salaries of the newspaper’s more than 200 employees last December as a result of a grave financial crisisGrupo 23 announced a few months later that it had sold El Tiempo Argentino and Radio América to Martínez but Martínez has not yet been able to legally demonstrate that he is in the new owner. With the labour ministry’s approval, El Tiempo Argentino’s journalists formed a cooperative in April with the aim of keeping the newspaper alive and holding on to their jobs.“We firmly condemn this brutal attack on El Tiempo Argentino’s headquarters,” said Emmanuel Colombié, the head of RSF’s Latin America desk. “Destroying the equipment and premises of a media outlet that is already fighting for survival is an act of the utmost cowardice and a grave violation of freedom of expression.”The prosecutor in charge of investigating the case has issued summonses to Martínez and other persons identified as participants in the attack. According to the Argentine Journalists’ Forum (FOPEA), Martínez stormed into the headquarters of Radio América on 11 June and forced it to stop broadcasting.Argentina is ranked 54th out of 180 countries in RSF’s 2016 World Press Freedom Index. Journalists face archaic sanction of capital punishment in some parts of the world Receive email alerts July 6, 2020 Find out more RSF_en Reporters Without Borders (RSF) deplores the destructive attack that a group of about 20 people carried out on the headquarters of the Buenos Aires-based daily El Tiempo Argentino shortly after midnight on 4 July with the aim of expelling the journalists’ cooperative running the newspaper since April. Organisation On eve of the G20 Riyadh summit, RSF calls for public support to secure the release of jailed journalists in Saudi Arabia News July 7, 2016 RSF condemns violent attack on Buenos Aires daily Help by sharing this information News News November 19, 2020 Find out more Follow the news on Argentina Latin American media: under control of families, economic and political elites December 4, 2019 Find out morelast_img read more

Read More

Madras HC Rules Against ‘Fit Person-Raj’ In Palani Temple; Calls It A Fraud On Statute [Read Judgment]

first_imgNews UpdatesMadras HC Rules Against ‘Fit Person-Raj’ In Palani Temple; Calls It A Fraud On Statute [Read Judgment] LIVELAW NEWS NETWORK25 Sep 2020 12:45 AMShare This – xThe Madras High Court has held that any policy decision or such decisions that have serious financial implications on a Temple can only be taken by a “duly constituted board of Trustees”. The Bench of Justice GR Swaminathan has clarified that an Executive Officer/ a Fit Person can only act as a “stopgap arrangement” to attend to the “day to day necessities” for a temporary period to…Your free access to Live Law has expiredTo read the article, get a premium account.Your Subscription Supports Independent JournalismSubscription starts from ₹ 599+GST (For 6 Months)View PlansPremium account gives you:Unlimited access to Live Law Archives, Weekly/Monthly Digest, Exclusive Notifications, Comments.Reading experience of Ad Free Version, Petition Copies, Judgement/Order Copies.Subscribe NowAlready a subscriber?LoginThe Madras High Court has held that any policy decision or such decisions that have serious financial implications on a Temple can only be taken by a “duly constituted board of Trustees”. The Bench of Justice GR Swaminathan has clarified that an Executive Officer/ a Fit Person can only act as a “stopgap arrangement” to attend to the “day to day necessities” for a temporary period to tide over certain difficulties or contingencies. The order was passed in a writ petition challenging the tender notification issued by the Executive Officer for providing house-keeping service in the Arulmighu Dhandayuthapani Swami Temple, Palani, and the institutions attached to it. While setting aside this notification, the Court observed: “There should not be any Executive Officer/Fit Person-raj in the second respondent temple. As per Rule 11 of Collection of Income and the Incurring of Expenditure Rules, no expenditure shall be incurred without the written order of the trustee. The trustee shall satisfy himself that the expenditure is necessary and that it has budgetary sanction. The impugned tender notification has considerable financial implications. In the very nature of things, decisions in such matters will have to be taken only by a duly constituted trust board.” Taking exception to the appointment of the Executive Officer as the Fit Person to run the Temple for almost a decade, the Court observed, “When the same official combines in himself both the offices of Executive Officer and Fit Person, the mechanism of checks and balances goes. Executive Officers are appointed so that the trustees do not run amok. But if the Executive Officer himself is also made the fit person so that he can discharge the functions of a trustee, and such a situation continues for years together, it is certainly a fraud on the statute.” Background The petitioner, claiming to be a devotee, had moved the High Court against the impugned tender for engaging a housekeeping staff. He had contended that the devotees are entitled to offer voluntary service known as “Uzhavara pani” but by entrusting the cleaning and maintenance works to outsiders, the temple management had infringed the rights of the devotees. It was further argued that the impugned tender notification was violative of the provisions of the Tamil Nadu Hindu Religious and Charitable Endowments Act, 1959 inasmuch as the Temple did not have a regular trust board and the Executive Officer of the temple had been acting as the ex-officio Fit Person. “Such an official cannot take major decisions having financial implications,” the Petitioner had argued. Temple’s Arguments Contesting the maintainability of the writ petition, the Temple had argued that the Petitioner is not an aggrieved individual and if at all he wants to espouse the subject cause, he must file a public interest litigation. It was submitted that the Respondent Temple is a renowned temple thronged by lakhs of devotees. Thus, catering to sanitation, maintenance and cleanliness of the institution was of supreme importance, requiring “systematic deployment of manpower”. In any event, it was submitted, the temple management had permitted performance of voluntary service by the devotees such as cleaning of the dining hall. Lastly it was argued that as on date, the temple did not have a board of trustees and the Fit Person was entitled to discharge the functions of the trust board. Findings The Court first addressed the issue of maintainability and came to a finding that the Petitioner had sufficient standing to maintain the writ petition. It observed: “Article 25 of the Constitution confers the fundamental right to freely practise one’s religion. In the case of Hindus, it would include the right to perform Uzhavara pani. The temple management can of course regulate it, but cannot deny it. The petitioner has thus shown that he has a clear and definite interest in the subject matter of the tender notification and that is sufficient to confer standing on him to maintain this writ petition.” That apart, the Court said, “as a worshipper, the petitioner is also entitled to insist that the affairs of the temple are conducted in accordance with the provisions of the Act. The specific contention of the petitioner is that the second respondent is not entitled to issue the impugned notification. Since the petitioner is a person having interest, it is not necessary that the petitioner should raise these issues only in a public interest litigation.” Further, as stated above, the Court was of the opinion that decisions having financial implications on the Temple can only be taken by a duly constituted Trust. It therefore directed the State Government as well as the controlling authorities to take all possible steps to “ensure that the board of trustees is constituted for the second respondent temple as early as possible.” The Court observed that a vacuum in the Temple administration was created as a consequence of resignation of the Board of Trustees in the year 2011. Since then, the management was overseen by the Executive Officer. Criticizing such an arrangement the Court said, “More than nine years have gone by. The Executive Officer/Fit Person continues to be at the helm of affairs. The authorities have either not found time or felt it necessary to constitute the board of trustees. Such a state of affairs can only be characterised as subversion of the statutory scheme. The question is can the competent authority appoint Fit Person for any religious institution say for five years. The answer is obviously ‘no’. That would be a total subversion of the statutory scheme laid down in the Act.” Reliance was placed on C. Andiappan & Ors. v. Joint Commissioner, Tamil Nadu HR & CE & Ors., 2016-1 L.W 340, where by a Division Bench had held that the appointment of a Fit Person is always contemplated only as a “temporary measure”. Click Here To Download Judgment Read Judgment Next Storylast_img read more

Read More

Petrobras makes oil discovery in Sudoeste de Tartaruga Verde block in Brazil

first_img Petrobras reports oil discovery in Campos Basin. (Credit: PETRÓLEO BRASILEIRO S.A. –PETROBRAS) Brazil’s Petróleo Brasileiro (Petrobras) has made oil discovery in a exploratory well located in the Sudoeste de Tartaruga Verde block, the Campos Basin.Located 130km from the city of Macaé (RJ) and in water depths of 1,080m, the well, called Natator, encountered oil in carbonate reservoirs in the post-salt sectionThe firm said it will assess the Natator well to better target exploratory activities in the area and determine the potential of the discovery.Acquired by Petrobras in the 5th Production Sharing Round in September 2018, the Sudoeste de Tartaruga Verde block is inserted in the Pre-salt Polygon, under a production sharing regime.Petrobras is the operator of Sudoeste de Tartaruga Verde blockPetrobras is the operator of the block with 100% interest while Pre-sal Petróleo (PPSA) is serving as the manager.Recently, Petrobras reported new oil discovery in the Uirapuru block in the Santos Basin pre-salt offshore Brazil, following the drilling of pioneer well.Drilled to a water depth of 1,995m, the pioneer well had encountered oil in porous reservoirs in the exploratory prospect informally known as Araucária.The well is located nearly 200km off the coast of the city of Santos in São Paulo.Petrobras, which is the operator of the Uirapuru block with 30% stake, plans to analyse the well to better target the exploratory activities in the region. It also plans to assess the potential of oil discovery.The Uirapuru concession was acquired in the 4th Production Sharing Round in June 2018 under a production sharing regime with Pré-sal Petróleo (PPSA) as manager.Petrobras is partnered in the Santos Basin block by ExxonMobil (28%), Equinor (28%), and Petrogal (14%), a subsidiary of Galp. The discovery was made in the well, called Natator, which is located 130km from the city of Macaé (RJ)last_img read more

Read More